Fremtidsteologi
(1.) html.
JESUS
& PAULUS; NU & FREMTIDSTEOLOGI
6006
e. Adam.
Omtale
af Bjergprædiken ved Øivind Andersen; Brevkursus S 1. Logos.
”Mattæus
Evangeliet”; Kristen Bokproduksjon, Tingvoll 2004
Oskaredi@online.no
Side
13.
Matt.5,13-14:
DE ER SALT OG LYS: Abel, Enok, Noa, Abraham, Moses, Jotam, og videre
frem til bortrykkelsen; TROSRETFÆRDIGE, udvalgt i Kristus før
verdens grundlæggelse ! Ordsp.8. (v.17.) Joh.17,4-5. 2.Tess.2,13-14.
Rom.8,29-. Vi er Jesu legeme, han er hovedet: Ef.4,15-.
Vort
borgerskab er i himmelen: Fil.3,20-. UBETINGET samfund.
Herrens
eget folk Israel skal arve jorden: Matt.25,34. BETINGET samfund.
Lignelsen
om de 10 brudejomfruer er lignelsen om:
Kongesønnens
Bryllup: Matt.22,1-14 og 25,1-13. Åb.19,7. 21,9.
Undlader
vi at sammenblande Jesu FØRSTE forkyndelse med Jesu ANDEN
forkyndelse, som blev givet til Paulus, kan vi undgå psykiske
troskonflikter, som ellers må forventes at opstå: Mark.10,45.
Efter
Jesu genkomst til Oliebjerget da følger opfyldelsen af Matt.5,17-18.
Da er forjættelsen i Joh.15,3, ÅBENBARET og givet til hele folket,
og er BETINGET nåde.
Jesu
sigtemål var og bliver ”Riget for Israel”: Es.19,23-. Rom.9-11.
Jesus
fremlagde det Åndelige indhold i ”Himlenes Rige” eller Guds Rige
her på jorden. I Rigets tid vil helbredelserne og undergerningerne
være det normale igen: Es.33,24.
I
1000 års-riget vil der igen blive stillet etiske krav til mennesker,
for at få del i frelsen.
Jesus
fremlagde ikke den lære mæssige basis for Kirkens periode, kun
forudsigelse om kirkens teologi: Guds krav og Moseloven som
forudsætning for frelsen, ANGÅR IKKE DEN FRIE NÅDES TIDSPERIODE.
De 10 bud er indtaget i Paulus’ undervisning, med undtagelsen af
sabbats bud og buddet om gengældelse i 3. og 4, led: Tit.2,11-12.
Den
som tror på Jesus bliver født på ny: Gal.5,22-25. 1.Kor.12-13:
FRELSEN ER SIKRET, lønnen er forskellig: 1.Kor.3,9-15.
Bogen:
”Mattæus Evangeliet, Jesu liv og Lære” s.78: Den kristne
menighed vil være et udstillingsvindue for hele verden i kommende
tidsperiode, for at vise hvor ufattelig stor den nåde er som blev
givet os i nuværende tidsperiode, som er nådens tid: Rom.8,27.
Side
100: Megen forvirring har opstået i det man har antaget, at en kan
blive en kristen ved at forsøge at leve op til Bjergprædikenen.
Der
e r forskel på det at leve, for at blive hellig, eller leve som en
hellig: Ef.5,1-3.
Den
kristne menigheds tidsperiode begyndte ved Paulus’ omvendelse i år
37, udenfor Damaskus.
s.79:
Paulus’ budskab er en PARENTES inde i Guds program med jøderne.
s.211:
I vor tidsperiode er tilgivelsen, ikke betinget af at vi tilgiver
hverandre: Vi skal tilgive fordi Jesus har tilgivet os: Ef.4,32.
Kol.3,13.
s.382:
I forbindelse med Jesu genkomst for at oprette ”Riget for Israel”:
da er festmåltidet beskrevet på flg. måde i Åb.19,7-9. Her tales
om menneskernes egen retfærdighed.
s.383:
Omhandler den rette forståelse af Nadveren: 1.Kor.11,23-.
1.Tess.5,8.
(Se
forfatterens serie ”Jesus Genkomst” bind 1-5. og ”Kristendommens
Jødiske Røtter” Kapitel: Nadveren er fælles for de to
menigheder.) Mulighed for udlån af bøgerne.
www.yeshuattsion.webbyen.dk